سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ
فرقه یا دین؟مسئله این است - وبلاگ بچه مکتبی های با صفا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فرقه یا دین؟مسئله این است
فعالیت‌های خرابکارانه فرقه وهابیت و بهابیت/ این فرقه‌ها برگرفته از ھیچ دینی نیست
حجت الاسلام بنی صدر گفت: فعالیت در این فرقه‌ھا به‌صورت زیرزمینی و خرابکارانه است و اگر این فرقه‌ھا و گرایش‌ھا دارای رسمیت باشند، نباید به‌صورت پنھانی به فعالیت بپردازند.

 

 حجت الاسلام علی بنی صدر کارشناس و محقق مذھبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا اظھار داشت: در نظام جمھوری اسلامی ایران تا حد بسیار زیادی امکان بحث و تبادل نظ‌رھای دینی وجود دارد و آزادی برای نشر و عرضه آرای مختلف دینی ھست.

وی در ادامه با تاکید بر این مطلب که گاھی آرا و عقاید دینی متفاوتی مطرح می‌شود که بسیاری از آن‌ھا با یک‌سری از اصول مسلم اسلامی در تعارض است، افزود: بعضی اوقات مشکلات پیرامون نظرات خاصی است که از جانب یک متفکر به ظاھر شیعی مطرح می‌شود و آن نظر و تفکر با اصول و اعتقادات شیعی در تعارض است. ولی گاھی این طور نیست و اصلا نظرات و عقاید مطرح شده در دایره تفکرات شیعی نیست و آن متفکر و صاحب نظر ھم یک متفکر شیعی و مسلمان نیست.

بنی صدر ھمچنین ادامه داد: افرادی که این نظرات را ارایه می‌دهند پیرو ھر دینی باشند، اگر تفکر و نظریه‌ھایشان به‌نحوی باشد که اصول مسلم اسلام و ادیان آسمانی را زیر سوال ببرد، نظریه‌ای است که تا حد بسیار زیادی انحراف در آن به چشم می‌خورد.

این کارشناس مذھبی در ادامه اظھار داشت: به‌عنوان مثال بھاییت و وھابیت یک دین نیست و از ھیچ دینی ھم منشعب نمی‌شود و حتی یک مذھب خاص از یک دین ھم نیست و به عبارت دیگر یک فرقه و یک گرایش خاص ھستند که عده‌ای آن را به‌عنوان شریعت اختیار کرده‌اند. این فرقه‌ھا امروزه پیروانی دارند و فرقه خود را به‌عنوان دین و شریعت تبلیغ می‌کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: این در صورتی است که اسلام یک دین است و مذھب آن ھم شیعه و اھل تسنن است. بسیاری از عقاید وھابیت و بھاییت را حتی بزرگان و دانشمندان اھل سنت ھم نمی‌پذیرند و با شیعیان در بسیاری از مواقع در رد نظرات وھابی‌ھا و بھایی‌ھا ھم‌صدا می‌شوند.

بنی صدر در ادامه گفت: این فرق به‌صورت القای یک سری تفکرات مسموم فعالیت می‌کنند. در ادیان الھی یک احترام متقابل به چشم می‌خورد، مسلمانان به مسیحیان احترام می‌گذارند، انجیل به قرآن احترام می‌گذارد و ھمه در یک سطر و در مسیر توحیدند و ھیچ‌کدام نمی‌خواھد دیگری را رد کند و ھیچ‌کدام‌شان نمی‌خواھند با دیگری بجنگند. این جریان‌ھا از ھمان زمان نبی مکرم اسلام بوده و افراد با ھر دینی کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند. ولی در چنین فرقه‌ھایی چنین چیزی وجود ندارد، در این گرایش‌ھا احترام متقابل دینی مفھومی ندارد و به شیعه به نگاه کفر و شرک می‌نگرند.

وی افزود: ویژگی‌ھایی که در ادیان و شریعت‌ھای متفاوت داریم در این فرقه‌ھا نمی‌بینیم و بر عکس یک بی‌احترامی نسبت به سایر ادیان و شرایع در آن‌ھا دیده می‌شود.

این کارشناس مذھبی با اشاره به این نکته که فعالیت در این فرقه‌ھا به‌صورت زیرزمینی و خرابکارانه است، تصریح کرد: اگر این فرقه‌ھا و گرایش‌ھا دارای رسمیت باشند، نباید به‌صورت پنھانی به فعالیت بپردازند.

بنی صدر در پایان تصریح کرد: این طیف از فرقه‌ھا از ابتدا با یک سری اھداف سوء تشکیل شده و روح لطیف معنویت و حرکت در مسیر یکتاپرستی و یگانه‌‎پرستی در آن‌ھا دیده نمی‌شود و بر عکس انحراف و گمراھی به وضوح قابل مشاده است و اگر دامن‌گیر جامعه شود، پیامد مطلوب و مثبتی نخواھد داشت.


+ نوشته شـــده در پنج شنبه 91/2/28ساعــت 6:37 عصر تــوسط شهید سپاسی | نظر