سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ
هتاکی فیسبوکی دانشآموزان - وبلاگ بچه مکتبی های با صفا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هتاکی فیسبوکی دانشآموزان

اگرچه علت تاسیس شبکه‌های اجتماعی را برقراری ارتباط راحت با دوستان و آشنایان عنوان کرده‌اند، اما پژوهش‌های به عمل‌آمده نشان می‌دهد مضرات و مشکلات شخصی و اجتماعی ناشی از این پدیده، بیش از فواید آن دامنگیر اقشار مختلف شده است.

 

به عنوان مثال، اذیت و آزار مجازی نوجوانان و آموزگاران در فرانسه به معضل جدید فرهنگی در این کشور تبدیل شده است و کارشناسان به دنبال راه‌های قانونی برای برخورد با این پدیده جدید هستند. شمار فزاینده‌ای از نوجوانان فرانسوی در اینترنت به شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک مراجعه می‌کنند و بر اساس آمارهای رسمی در این کشور، از هر 10 دانش‌آموز یک نفر در اینترنت مورد اهانت قرار گرفته است. این اهانت‌ها شامل شوخی‌های منزجرکننده یا هتاکی بوده است.

همچنین برخی از نوجوانان اقدام به بی‌آبرو کردن هم‌کلاسی‌های خود از طریق بیان برخی تهمت‌ها یا انتشار عکسهای آنان بدون موافقت آنها می‌کنند.

به همین خاطر اذیت و آزار مجازی و سایبری نوع جدید خشونت در مدارس فرانسه محسوب می‌شود که موجب نگرانی شمار بسیاری از کارشناسان و آموزگاران شده است.

برخی از این آموزگاران که چند وقتی است در فیس‌بوک مورد اهانتهای فزاینده قرار گرفته‌اند تصمیم به شکایت گرفته‌اند. دانش‌آموزان خاطی به دادگاه احضار شده‌اند، اما هنوز کسی محکوم نشده است.

رسانه‌های این کشور گزارش داده‌اند در پی این خشونتهای مجازی، بسیاری از آموزگاران احساس تنهایی می‌کنند و موارد خودکشی نیز گزارش شده است؛ چرا که تعداد دانش‌آموزان هتاک به شدت در حال رشد است.

در چنین وضعی برخی از آموزگاران به آموزش دانش‌آموزان در شبکه‌های اجتماعی و محافظت از اطلاعات شخصی آنها روی آورده‌اند و دانش‌آموزان خود را از عواقب آزار سایبری آگاه ساخته‌اند که نتایج خوبی نیز به همراه داشته است، اما هنوز هم عاملان این هتاکی‌ها در فیس‌بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی زیاد هستند.


+ نوشته شـــده در پنج شنبه 91/7/13ساعــت 10:49 صبح تــوسط شهید سپاسی | نظر