سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ
فروردین 91 - وبلاگ بچه مکتبی های با صفا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روابط بین دختر و پسر

آسیب های دوستی و روابط دختر و پسر

بحث رابطه دختر و پسر در جامعه ما اکنون با گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی همجنان به عنوان یکی از نیمه های تاریک روابط اجتماعی خود نمایی میکند.

فرمانده نیروی انتظامی استان تهران هشدار داد بیشترین آسیب های اجتماعی که باعث به جالش کشیدن دختران میشود به دلیل دوستی های غیر اخلاقی دختران در سنین 25-17 است. طبق اظهارات وی در سال 85 در حدود 40درصد پرونده های مرتبط با این مسئله در پی دوستی های خیابانی و روابط پنهانی رخ داده است که اغلب این دوستی ها به بهانه شناخت قبل از ازدواج شکل گرفته است

ازدواج های سنتی ،روابط و اختلافات پدر و مادر ها،پوچی و افسردگی دیده شده در تجارب ازدواج دیگران به دلیل عدم شناخت صحیح،ترس از شکست و ...در کنار حس مقایسه با دختران هم سن و سال،رسیدن به احساس خواسته شدن،کسب تجربه،دختران جوان را در پافشاری به دوستی با پسری وامی دارد که به او اظهار علاقه کرده است.

طبق اشاره آمارها فقط 40% دوستی های دختران و پسران به ازدواج منتهی می شود که البته در بیشتر موارد زندگی ها به طلاق منجر می شود.

جامعه شناسان معتقدند که "مهمترین بنیان فکری فرد از خانواده ریشه می گیرد و این در حالیست که اصل بنیان فکری هنوز هم به نسل دختران جوان می گوید:"ازدواج کلید خوشبختی و رسیدن به آرزوهاست."در این میان برای عده ای ازدواج رهایی از امر و نهی های دست و پاگیر خانواده است.

دکتر صدیقه یگانه روانشناس جوانان در تحلیل خود از دوستی های خیابانی میگوید:اصولا تحول عاطفی دختران متفاوت از پسران است.پسران نسبت به تخیلات غریزی خودغافل باقی می مانند،اما دختران در این جنبه به دنبال عشق آرمانی و رمانتیک هستند.آنها این دوستی ها را آسمانی و پاک می دانند و خیانت را گناهی نابخشودنی.

موش رمانتیک گربه گرسنه را احساساتی دید:

این روانشناس معتقد است:دوستی های پسر و دختر ایرانی شباهت زیادی به دوستی موش و گربه داردموش همواره برای گربه لذت بخش است و به همین دلیل میتوان هر حیله ای را برای گربه ای تصور کرد که می خواهد موش بخورد. اما در شرایط اجتماعی که بسیاری از پسرا ن توان تشکیل خانواده را ندارند عده ای از آنان در جهت برطرف کردن نیازهای جنسی و عاطفی خود از طریق دوستی برمی آیند:دوستی که اغلب با وعده ها ی  فریبنده و دروغین ازدواج همراه است.

آشنایی دختران و پسران از چتهای اینترنتی،مهمانی های خصوصی،پارک،خیابان و مزاحمت های تلفنی و.....آغاز میشودو با گذشت ماه ها از این روابط،پدر و مادر با نادیده گرفتن و بی توجهی به موضوع در نهایت مقابل عمل انجام شدا ای قرار می گیرند که در بهترین حالت آن ، دختر به ازدواج با پسری فاقد شرایط لازم اصرار دارد و یا در دامی می افتد که آبرویش در معرض خطر قرار می گیرد.‌‌رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی می گوید:اگر مجرمان بدانند هر گونه رابطه ای از ابتدااز سوی فرزندان به خانواده انتقال داده می شود قطعا به سرعت به آن رابطه پایان میدهند،وگرنه طبیعی ترین حالت ممکن آن است که هر جوان سالمی با نیت ازدواج و تشکیل خانواده با فاصله اندکی از آشنایی با خانواده دختر مورد علاقه اش ارتباط برقرار کرده تا از وضعیت فامیلی دختر و محیط خانوادگی وی اطلاع پیدا کند.

پیشنهاد دکتر یگانه "روانشناس"برای پیش گیری از بروز چنین آسیب هایی آگاهی دادن خانواده به فرزندان است.والدین باید نسبت به نیازهای عاطفی و روحی فرزندان آگاه بوده و شیوه صحیح پاسخ گویی به نیازها را بدانند.آموزش اصول اجتناب از آسان گیری فرزندان،پرهیز از سخت گیری و تنبیه و نیز رعایت تعادل و دوری از بی بندوباری،راه حل های پیش روی خانواده است.

پی آمدهای روابط افراطی دختر و پسر پیش از ازدواج از دو منظر روانشناسانه و جامعه شناسانه:

بطو کلی روابط باز و آزاد دو جنس مخالف پیش از ازدواج،دارای آفت ها و آسیب های روانی و اجتماعی جبران ناپذیری است.بطور نمونه:

1-فقدان شناخت درست و واقع بینانه:معمولا ادعا مشود اینگونه روابط و دوستس ها به انگیزه ازدواج شکل می گیرد ولی با کمی دقت فهمیده میشود،روح حاکم بر این دوستی ها عشق ورزی کور است نه خرد ورزی.این نوع انتخاب که در فضایی آکنده از احساسات و عواطف انجام می گیرد به دلیل عدم شناخت عمیق و واقع بینانه،زندگی مشترک را تلخ و آینده را تیره و تار میسازد.

2-ایجاد جو بدبینی:دختر و پسر نسبت به هم پس از ازدواج اعتماد نداشته و احتمال وجود رابطه ای دیگر رامیدهند.

3-افت تحصیلی یا رکود علمی:به علت تمرکز و توجه صرف به دیدارها و ملاقات حضوری و تلفنی مانع بزرگی برای رشد و ترقی علمی ایجاد می شود.

4-عدم استقبال از تشکیل خانواده:اینگونه روابط و دوستی ها معمولِِآ به انگیزه تفنن و سر گرمی شکل می گیرد و در خلال آن از خود باوری و زود باوری دختران سوء استفاده می شود.حس تنوع طلبی انسان از یک طرف و فقدان عامل بازدارنده از طرف دیگر باعث می شود برخی سراغ ازدواج و تشکیل خانواده نروند.

5-اضطراب،تشویش و احساس نگرانی:در دوستی های موجود بین دختران و پسران بعلت مقاومت خانواده و جامعه در برابر این مسئله،اینگونه دوستی ها با مخاطرات روانی گوناگون از جمله اضطراب و تشویش همراه است.وجود افکار دیگری جون اساس گناه و نگرانی از تهدیداتی که توسط پسر برای فاش کردن روابطش با دختر صورت میگیرد یک تعارض درونی و اضطراب مستمر را بدنبال خود دارد.

6-محرومیت از ازدواج پاک:دخترانی که در پی این روابط هستند معمولآ به جرم آلودگی به این روابط شرایط ازدواج پاک را از دست می دهند.البته اینگونه روابط ناسالم حتی در ازدواج پسران نیز تاخیر ایجاد می کند.



+ نوشته شـــده در پنج شنبه 91/1/31ساعــت 6:29 عصر تــوسط شهید سپاسی | نظر
نماز توبه

 

برای توبه باید ابتدا غسل کردو سپس وضو گرفت.

 نماز توبه چهار رکعت به شرح زیر می باشد:

 - در هر رکعت یکبار سوره حمد + 3 بار توحید + یکبار ناس + یکبار فلق

- چهار رکعت به کیفیت بالا خوانده شود .

- در رکعت چهارم سلام بدهد.

بعد از اتمام نماز :

 

70مرتبه : استغفرالله ربی و اتوب الیه.

 

      یکبار ( لا حول و لا قوه الا باالله العلی العظیم).

 

سپس بگوید : یا عزیز یا غفار اغفرلی ذنوبی و ذنوب جمیع المومنین و المومنات فانه لا یغفر الذنوب الا انت .

 

نقل شده است اگر کسی 70 پیغمبر را کشته باشد و از روی صدق دل توبه کند توبه اش مورد قبول قرار می گیرد.

 

 می گویند توبه وحشی ( قاتل حمزه سید الشهدا  (َع) با اینکه صدمه به قلب آن حضرت زدند مورد قبول قرار گرفت .

 

خداوند جل جلاله می فر مایند:

 

از همه کس می گذرم الا قاتل الحسین ( ع)

 


+ نوشته شـــده در پنج شنبه 91/1/17ساعــت 7:14 عصر تــوسط شهید سپاسی | نظر
چرا دعای ما مستجاب نمی شود؟

در کتاب روضه الجنات آمده است که:

روزی ابراهیم ادهم در بازار بصره عبور می کرد، مردم اطرافش را گرفتند و گفتند:

ابراهیم، خداوند در قرآن مجید فرموده: (مرا بخوانید جواب می دهم شما را) ما ا ورا

 می خوانیم ولی دعای ما مستجاب نمی شود.

ابراهیم گفت: علتش آن است که دلهای شما بواسطه ده چیز مرده است، دعایتان صفایی ندارد، و دلهایتان پاک و بی آلایش نیست. پرسیدند:

آن ده امر چیست؟

گفت:

1-     اول آنکه خدا را شناختید ولی حقش را ادا نکردید.

2-     قرآن را تلاوت کردید ولی به آن عمل نکردید.

3-     ادعای محبت با پیامبر (ص) را نمودید ولی با اولادش دشمنی کردید.

4-     ادعا کردید با شیطان عداوت داریم ولی در عمل با او موافقت نمودید.

5-     می گویید به بهشت علاقمندیم اما برای وارد شدن در بهشت کاری انجام نمی دهید.

6-     گفتید از آتش جهنم می ترسیم ولی بدنهای خود را در آن افکندید.

7-     به عیب گویی مردم مشغول شدید و از عیوب خود غافل ماندید.

8-     گفتید: دنیا را دوست نداریم و ادعای بغض آن را نمودید ولی با حرص جمعش می کنید.

9-     اقرار به مرگ دارید ولی خویشتن را مهیا برای آن نمی کنید.

10- مردگان را دفن نمودید اما از آن پند و عبرت نگرفتید.

این عمل ده گانه است که باعث مستجاب نشدن دعای شما می شود.

 


+ نوشته شـــده در پنج شنبه 91/1/17ساعــت 7:12 عصر تــوسط شهید سپاسی | نظر