سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ
جدیدترین اخبار مربوط به دنیای مجازی - وبلاگ بچه مکتبی های با صفا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جدیدترین اخبار مربوط به دنیای مجازی

هشدار به کاربران تلفن ‌همراه و اینترنت
تمام نکات امنیتی که برای رایانه‌ها ذکر می‌شود، در اکثر تلفن‌های همراه نیز کاربرد دارد؛ بنابراین برخی ویروس‌ها که در رایانه نفوذ می‌کنند در تلفن‌های همراه هم نفوذ می کنند.
دقت در انتقال فایل‌های رایانه‌ای و استفاده از آنتی‌ویروس‌ها از راه‌های پیشگیری از این اقدامات است.


عبور از تبلت ها! 
با خارج شدن "DELL" از بازار "مینی نت بوکها" به نظر می رسد که بازار رایانه های قابل حمل از نت بوکها، لپ تاپها و تبلتها گذشته و وارد فاز جدیدی به نام "اولترابوک ها" (Ultrabook ) شده است.
"اولترابوک" به گروهی از رایانه های قابل حمل گفته می شود که ابعاد آنها بسیار کوچک و بسیار باریک بوده اما تمام عملکردهای لپ تاپهای معمولی را دارد.
  
به‌روزرسانی اینترنت اکسپلورر بدون اطلاع کاربران
 کاربران اینترنت اکسپلورر از ماه ژانویه و به‌طور خودکار به‌روزرسانی آخرین نسخه این مرورگر را دریافت خواهند کرد. این پروژه برای به‌روز کردن میلیون‌ها دستگاه جهت بهبود امنیت آنلاین آغاز شده است.
این کار می‌تواند برای ضربه زدن به کلاهبردارانی که قصد فریب دادن مردم را با به‌روزرسانی‌های تقلبی دارند، بدون اطلاع کاربر انجام شود. افرادی که نمی‌خواهند مرورگرشان به‌روز شود، می‌توانند این نرم‌افزار را حذف کنند.
  
پیگیری مزاحمان تلفنی با شماره‌های‌ ناشناس
گاهی مشترکان تلفن همراه با مزاحمت تلفنی مواجه می‌شوند که شماره‌ای برروی گوشی نیافتاده و یا عبارت "ناشناس" نوشته می‌شود، مدیر عامل همراه اول گفت: اگرچه برخی شماره‌ها برروی گوشی نمایش داده نمی‌شوند اما این موضوع قابل ردیابی و پیگیری است.
  

 

ابداع تکنیک تلفیق اثر انگشت برای بالا بردن امنیت اطلاعات
محققان دانشگاه "وست ویرجینیا" در تکنیکی ابداعی برای رمز عبور به جای یک اثر انگشت، از ترکیب دو اثر انگشت استفاده می کنند که ایجاد یک اثر انگشت سوم می کند.
مبدع این تکنیک می گوید از آنجایی که در این تکنیک تنها، نتیجه نهایی ترکیب دو اثر انگشت حفظ می شود و آثار انگشت اولیه ذخیره نمی شوند، از نظر حفظ حریم شخصی از کارایی بالایی برخوردار است.
 
پرسرعت‌ترین اینترنت جهان به کدام کشور تعلق دارد؟
کشور لیتوانی از نظر سرعت دانلود که به‌طور متوسط 35.53 Mbps (مگابیت بر ثانیه) بوده، در صدر جدول  پرسرعت ترین ها قرار گرفته است و پس از آن کره‌جنوبی، استونی، لتونی و سوئد، به ترتیب با سرعت‌های 30.26 ، 26.43 و26.24، پنج کشور اول دارای پرسرعت‌ترین اینترنت جهان از نظر سرعت دانلود را تشکیل می‌دهند.
 

گوگل در رقابت با "سیری"
گوگل اعلام کرده است که امکان دارد نسخه مشابه نرم‌افزار تشخیص صدای سیری (Siri) "اپل" را تا پایان سال جاری رونمایی کند.
چنانچه گزارش‌های رسیده اثبات شود، نرم‌افزار تشخیص صدای گوگل اندروید موسوم به "Majel" که در مراحل نهایی تولید قرار دارد، صدای کاربران را به روشی مشابه نرم‌افزار Siri اپل شناسایی کرده و تجربه مکالمه‌ بیش‌تر را ارائه می کند.
 

خداحافظی با نرم‌افزار فلش
مایکروسافت اعلام کرده که پشتیبانی از نرم افزار ادوب فلش را از طریق مرورگرهای وب در برخی نسخه های ویندوز جدید خود یعنی ویندوز  8 متوقف خواهد کرد.
این نسخه ها همان نسخه هایی هستند که با رابط کاربری تازه موسوم به "مترو" عرضه شده و برای تبلت ها در نظر گرفته شده اند. کندی، از کار افتادن ناگهانی و مشکلات امنیتی عامل اصلی این تصمیم عنوان شده است.

 
تایم‌لاین فیس بوک در آیفون به‌روز شد
فیس‌بوک برای پشتیبانی از "تایم‌لاین" در آیفون به روز شده است و برنامه کاربردی iOS را به سرعت اندروید و دیگر برنامه‌های کاربردی تلفن همراه متصل به وب ارتقاء می‌دهد.
تایم لاین، تاریخچه فیس‌بوک کاربر و دوستانش را در صفحه تلفن هوشمند نشان می‌دهد. این شبکه اجتماعی تایید کرده است که تایم‌لاین فیس‌بوک در نهایت به یک ارتقای اجباری برای تمام کاربرانش تبدیل خواهد شد.
به گزارش گرداب، تایم لاین نشان می دهد همه اطلاعات شخصی شما در دنیای مجازی امروز به صورت طبقه بندی شده ذخیره می شود، حتی اگر آنها را پاک کرده باشید.
  
 سومین مدیرعامل بد جهان کیست؟
سایت "Glassdoor.com" بر اساس یک بررسی جدید از بین 50 مدیرعامل شرکت‌های بزرگ فناوری در سراسر جهان، "استیو بالمر" مدیرعامل مایکروسافت را به عنوان سومین مدیرعامل بد دنیا برگزید.
 
 
این رتبه‌بندی بر اساس نحوه تفکر کارمندان به مدیرعامل شرکت خود صورت گرفته است.

 

فایرفاکس 9 هم از راه رسید
"موزیلا" که شاهد نزول تدریجی جایگاه "فایرفاکس" در رقابت با "کروم" و "سافاری" است با عرضه نسخه 9 این مرورگر تلاش کرده این وضعیت را تغییر دهد.
از مزیت های این سیستم می توان به سرعت بالا، پشتیبانی بهتر از رابط کاربری سیستم عامل مک شرکت اپل، امکان تماس با دو انگشت اشاره، امکان تبادل حجم بالایی از اطلاعات، تسهیل دانلود، بهتر پشتیبانی از CSS، HTML5 و  MathML اشاره کرد.
 
آیا مایکروسافت و نوکیا در فکر خریدن RIM هستند؟
دو شرکت بزرگ "نوکیا" و "مایکروسافت" مشغول مذاکرات محرمانه با شرکت "RIM" که تولید کننده تلفن های "بلک بری" است، برای خرید این شرکت هستند.
به گزارش گرداب، "ریم" با تلفن های بلک بری بخش بزرگی از بازار تلفن های همراه آمریکا را در اختیار داشت که البته طی سال های اخیر با ظهور رقیب های قدرتمند، در حال حاضر اوضاع خوبی ندارد.
 
  
پنج پیش بینی آی بی‌ام
شرکت آی بی‌ام پیش بینی کرده است پیشرفت علم در پنج سال آینده، فناوری‌های جدیدی را به وجود خواهد آورد که می‌تواند همه ابعاد زندگی انسان را تغییر دهد.
ماشین‌های هوشمند، تولید برق از حرکات بدن انسان، رایانه‌هایی که  ذهن انسان را می خوانند، عدم نیاز به گذرواژه، از بین رفتن شکاف دیجیتالی و ای میل هوشمند فناوری های پیش گویی شده آی بی ام است.
 
راه‌اندازی یوتیوب ویژه مدارس 
"کلیک یوتیوب برای مدارس" با وعده دسترسی کلاس‌های درس به فیلم‌های آموزشی در یوتیوب به راه افتاده است.
یوتیوب، ویدئوهای مرتبط به هم را با در نظر گرفتن بازه سنی کاربران فهرست می‌کند. شرکت گوگل امیدوار است با ارائه این سرویس تازه، مدارسی را که به خاطر محتوای نامناسب از یوتیوب استفاده نمی‌کردند، جذب کند.
به گزارش گرداب، گوگل برای تکمیل حلقه های سیطره اطلاعاتی خود هر روز با خدمتی جدید(!) از راه می رسد.

 

چ

 

منبع:گرداب


+ نوشته شـــده در پنج شنبه 90/10/8ساعــت 6:22 عصر تــوسط شهید سپاسی | نظر