سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ
اپلیکیشنهای فیسبوکی که با نام شما فعالیت میکنند - وبلاگ بچه مکتبی های با صفا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اپلیکیشنهای فیسبوکی که با نام شما فعالیت میکنند

 آمارها حاکی از آن است که احتمال این کهبرنامه‌های کاربردی (Application) فیس‌بوک، بدون اطلاع‌تان و با نام شما در فضای این شبکه اجتماعی فعالیت کنند، بیش از 50 درصد است.

<** ادامه مطلب... **>

پژوهش موسسه امنیتی "Secure.me" که با تحلیل و بررسی بر روی 500 هزار برنامه کاربردی فیس‌بوکی صورت گرفته، نشان می‌دهد 63 درصد از برنامه‌های کاربردی که مورد بررسی قرار گرفته‌اند، چنین خواسته‌ای دارند و 69 درصد از آنان نیز می‌توانند آدرس ایمیل شما را بربایند. 

"کریستیان سیگل"، یکی از موسسین این مرکز تحقیقاتی می‌گوید که برقرار کردن ارتباط برنامه‌های کاربردینظیر "اینستاگرام" (Instagram)، "سوشال کم" (SocialCam)، انگری بردز" (AngryBirds)، "سی‌تی ویل" (CityVille) و "اسپاتیفای" (Spotify) با صفحه فیس‌بوک برای افراد تبدیل به عادت شده است. شما تنها بر روی گزینه "موافقت" کلیک می‌کنید و در واقع نمی‌دانید که با چه چیزی موافقت کرده‌اید. چیزی که نمی‌دانید آن است که برنامه‌های کاربردی که به صفحه فیس‌بوک شما لینک شده‌اند، می‌توانند به سادگی شما و دوستان‌تان را در عرصه‌های مختلف ردگیری و تعقیب کنند. این‌که شما چه تنظیماتی را برای حفظ حریم خصوصی خود اعمال کرده‌اید، در این زمینه تاثیر نخواهد داشت.

این برنامه‌های کاربردی نه تنها می‌توانند به شکل موثری تایم‌لاین فیس‌بوک شما را هک کنند و آدرس ایمیلتان را به هر خریدار ناشناسی بفروشند، بلکه قادر هستند هویت شما را سرقت کنند. بالغ بر 30 درصد از این برنامه‌های کاربردی تاریخ تولد صاحب حساب کاربری را می‌دانند که آن‌ها را قادر می‌سازد اعداد مربوط به خدمات اجتماعی فرد را نیز  کشف کنند 
 
این امر دوستان شما را نیز با خطر مواجه کند. بنابر این گزارش، 21 درصد از برنامه‌های کاربردی، یعنی یک مورد از هر پنج مورد، می‌توانند به اطلاعات شخصی دوستان کاربر مورد نظر ازجمله تاریخ تولد و سوابق کاری و تحصیلی وی دسترسی پیدا کنند. 12 درصد نیز قادرند اطلاعات مربوط به محل جغرافیایی وی را سرقت کنند. 
 
بخشی از مشکل، همان‌طور که سیگل می‌گوید به این برمی‌گردد که اجازه‌هایی که شما به برنامه‌های کاربردی می‌دهد مجزا از یکدیگر نیست و شما نمی‌توانید در مورد این که هر برنامه‌ کاربردی دقیقا به چه مجوزهای نیاز دارد، تصمیم بگیرید؛ همچنین نمی‌توانید مجوزی را برای مدت معینی مانند یک روز یا یک هفته به یک برنامه‌ کاربردی بدهید.


+ نوشته شـــده در پنج شنبه 91/6/23ساعــت 7:55 صبح تــوسط شهید سپاسی | نظر