سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ
انگلیسی ها به چه کسانی رای می دهند؟ - وبلاگ بچه مکتبی های با صفا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انگلیسی ها به چه کسانی رای می دهند؟

نتایج تحقیقات جدید در دانشگاه های اکستر و آیووا در خصوص معیار بریتانیایی ها برای رای دادن نشان می دهد،  نامزدی های که از ظاهر بهتری در اذهان عمومی برخوردار هستند در میان انگلیسی ها  اهمیت بیشتری دارند. مؤلفه زیبای ظاهری اگر چه تنها عامل در انتخاب بریتانیایی ها محسوب نمی شود، اما بدون شک یکی از اصلی ترین عوامل است.

به گزارش شفقنا در همین حال کتلین میلازو یک مربی سیاسی در این باره می گوید: «درحالی که یافته های ما قطعاً نشان  نمی دهد که نامزدهای غیر جذاب شانسی برای پیروزی ندارند، اما این تحقیقات مشخص می کند که مزیت جذابیت در رقابت های سیاسی بسیار حائز اهمیت است.»  به عنوان یک نتیجه علمی، احزاب سیاسی در بریتانیا باید برای ظاهر نامزدهایشان اهمیت بسیاری قائل شوند، به خصوص هنگامی که بر سر کرسی های مجلس عوام رقابت می کنند.
میلازو، پژوهشگر انگلیسی در تحقیقات خود به این نتیجه دست یافت که عموم مردم به سبک لباس پوشیدن ، خودروی که نامزد از آن پیاده می شود و نوع صحبت کردن او فارق از مسائلی که در خصوص آنها صحبت می کند بیشتر توجه دارند و با توجه به این آمارها می توان نتیجه گرفت که عامل جذابیت  50 درصد از شانس نامزد را برای پیروزی در انتخابات هموار می کند.
در همین حال نتایج تحقیقات دیگری در میان افراد شاغل در نظام دولتی نشان می دهد که 72 درصد این افراد به ظاهر کاندیدها توجه ویژه ای دارند.
همچنین این تحقیقات نشان می دهد که برای افرادی که وابستگی حزبی کمتری دارند و در اذهان عمومی کمتر شناخته شده اند، عامل جذابیت ظاهری کلیدی ترین شانس آن ها برای پیروزی در انتخابات است.
انتخابات پارلمانی گذشته انگلستان عامل مهی برای اثبات ای ادعا بود به طوری که بسیاری از افرادی که به نامزد حزب محافظه کار رای داده بودند لباس پوشیدن و زیبای های ظاهری او را در نظر گرفته و این عامل مهمی برای پیروزی کامرون در این انتخابات شد.
همچنین گروه های نظر سنجی بر این باورند که  پس از آن که دیوید کامرون در انتخابات پیشین مجلس عوام انگلیس به سمت نخست وزیری دست یافت، بسیاری از کارشناسان، تحلیلگران و فعالین سیاسی بر این اعتقاد بودند که وی به خاطر جذابیت ظاهری از سوی مردم بریتانیا انتخاب شده و با توجه به تجربیات و اقتدار ناکافی سیاسی وی، انتخاب بدی برای بریتانیا محسوب می شود..
دهه ها است که با روند فزاینده تسلط رسانه ها بر افکار عمومی، مردم عادی در کشورهایی نباید از نظر دور داشت که بریتانیا و ایالات متحده نسبت به اوضاع سیاسی بیگانه شده و دغدغه سیاسی عمومی در این کشورها با نوعی فوبیا مواجه شده است  برای جامعه ای که از بدیهی ترین تحلیل های سیاسی تهی است، انتخاب نمایندگان سیاسی خود در ارکان حکومتی، به موضوعی تفننی تبدیل شده و بدون توجه به شایستگی های فردی فقط تحت تاثیر عواملی همچون زیبایی دست به انتخاب نامزدها می زنند.

+ نوشته شـــده در چهارشنبه 91/6/29ساعــت 11:13 صبح تــوسط شهید سپاسی | نظر